Monday, August 2, 2010

MENCARI CINTA-NYA

Di sini
Siapa pun bisa sebak
Membawa segala keresahan cinta
Dan di sinilah..
Sesekali sendirian di tengah manusia, mencari
dalam segala kerendahan hati

Di sini
Sesekali ada yang resah
Menunggu dengan gelisah
Bagai pencari yang bimbang
Bagai musafir yang malang
Ruang luas tak mungkin terasa aman

Di sini
Aku kesepian
Aku dalam pencarian
Aku dalam kesetiaan
di lautan manusia, siapalah aku
MencariMu melaluiNya
Akukah itu di tengah manusia sebak dada
Kerana cinta padaNya

Di sini
Aku tak bisa lama
Sampai saat dan ketika senja menggulung jua
Lalu kubiarkan detik berputar
Masa beredar,tapi
Ketiadaan noktahnya

Ya Allah
Aku ini hambaMu
Rumah ini rumahMu
Kau mudahkanlah segala urusanku
Hanya nikmatMu jua dan hanya dengan redhaMu
Berilah aku aman di perutMu yang sejuk
Di marmar lembut hamparan permaidani
Merangkup segala duka bahagia
Untuk mengejar cinta dariMu
Moga akan mendapat syafaat
Di Syurga-Mu

Amin ya Rabbal alamin...

0 comments:

Post a Comment