Wednesday, October 27, 2010

MAYA

Tajuk di atas telah diberikan oleh pensyarahku kepada semua pelajar dalam kelas Kelas Sastera dalam Multimedia (BBK 3408). Semua pelajar di wajibkan untuk menceritakan pengalaman suka-duka mereka semasa belajar dalam kelas tersebut.

Bagi aku sendiri..pengalaman yang diperoleh dalam kelas tersebut amatlah banyak walaupun aku belajar dengan Dr. Normaliza dalam masa yang singkat. Walau sesingkat manapun masa bersamanya, tapi aku rasa ianya cukup berharga kerana aku dapat mempelajari pelbagai ilmu yang selama ini tidak aku ketahui.

Antaranya adalah aku dapat mempelajari bagaimana untuk membuat kalendar sendiri, cara-cara mengedit gambar dengan adobe photoshop, buat blog, movie maker dan sebagainya. Segala pengalaman tersebut sukar untuk di cari kerana kami di ajarkan bagaimana untuk menjadi seorang yang berdisiplin, bertanggungjawap dan tekun belajar.

Sebagai contohnya pengalaman yang pernah aku lalui semasa Dr. Normaliza meminta kami untuk membalas pantun kawan-kawan. Apabila aku sendiri sanggup bersengkang mata di depan laptop semata-mata untuk membalas pantun tersebut. Betapa tekunnya kami semua membalas pantun-pantun tersebut sehingga terlupa untuk makan dan minum.

Selepas itu, Dr. telah komen di facebook Siti Fatihah dan memberi kami semua sedikit masa lagi untuk menyiapkan kerja tersebut. Ini menunjukkan bahawa walaupun Dr. seorang yang tegas tetapi beliau tetap sayangkan semua pelajar-pelajarnya. Sekarang ni, Dr. sedang berada di luar negara dan kami semua merindui gelagat dan ketegasan Dr...

Sejujurnya, sebelum aku mempelajari Sastera dalam Multimedia, aku tidak pernah tahu bagaimana untuk membuat blog, edit gambar menggunakan Adobe Photoshop. Tapi sekarang ini, aku rasa semua gambar aku nak edit... Inilah di katakan penangan semasa mengikuti kelas tersebut.

Kepada DR. Normaliza yang comel, kami semua amat menghargai pengorbanan Dr. selama ini..sekiranya ada salah dan silap semasa dalam proses pembelajaran yang berlangsung..harap Dr. maafkan....


0 comments:

Post a Comment