Monday, April 18, 2011

SIFAT SEMULAJADI LELAKI

Sifat semulajadi lelaki, egonya lebih tinggi berbanding perempuan. Ego sebenarnya bagus utk tundukkan pasangan korang. Tapi kalau ego tu berlebihan, ia juga boleh merosakkan hubungan. Oleh itu, ego perlu dikawal...

Ego tinggi biasanya membuatkan kita sentiasa rasa nak menang. Walaupun dah tau kita salah, kita tetap tak nak terima kesalahan itu. Akibatnya satu hubungan tu boleh jadi semakin renggang dan akhirnya terputus. Tu lah bahana ego..

Susah nak terima teguran, cepat marah, dan sukar utk meminta maaf juga disebabkan ego. Akibatnya, pasangan korang akan rasa cepat tersinggung, rasa dikongkong, tidak dihargai dan seterusnya membuatkan diorang tension..



Sumber: Google
yang ni terlebih ego..




Biasanya saat inilah cinta perempuan akan beralih arah. Mencari seseorang yg lebih menghargainya. Jangan salahkan perempuan curang, tapi salahkan diri korang yang tak pandai jaga diorang.

Jiwa perempuan lembut. Diorang perlukan tempat utk membelai perasaan. Bukan utk kita kasari hati diorang..




Sumber: Google
yang ni ego ke emo? Lu teka la sendiri...



Memang susah nak control ego, tapi sebenarnya kita boleh kalau benar2 serius. Tipsnya, lebihkan rasa sabar, jangan cepat melenting. Jangan buat apa-apa keputusan semasa dlm keadaan marah. Dan yang paling penting, sentiasa berfikiran positif. Dengan itu, ego korang pon boleh ditundukkan..

Control Your Ego..Good Luck para jejaka sekalian..=)


Tapi dalam hubungan Cik Ekin..rasanya dua2 Cik Ekin dapat kot Ego & Emo.. sabor je la siapa yang dapat Cik Ekin ni..memang tamak..nak bolot semua..:))



1 comments:

Unknown

memang cik ekin ego sangat....sangat.... sangat.... sangat...zzzz

haha

Post a Comment